25/08/2013

Summer Routine


On holiday it’s really important to have some products for your skin and hair care because the sun and saltness could dehydrate or ruin them. So here to you my protection routine:
For my skin I always use moisturizer cream for my face by FLA.MA with aloe and E vitamin.  It’s used on dry and sensible skins, so is perfect in summer. I apply it in the morning after I wash my face and at night before going to bed.
For the beach I use a sun cream by Just, it’s waterproof and the protection is 30 against ray UVB and UVA.  Honestly I put it on every time I walk out from home because the sun here is really strong and I apply it on the face too. After the beach and a good shower, I use the after sun cream by Just with aloe and edelweiss, for hydrate and brace the skin. I’m not totally satisfied by the sun cream, but this after sun cream is amazing, it leaves your skin really soft and it gives you a fresh skin feeling.


Every time I come home from the beach I clean my face with St. Ives’ refreshing facial cleansing wipes that I use for make up too. I don’t like the feeling of salt on my face so I wash it off with these wipes that leave me a fresh feeling that is perfect in hot days.  The last thing that I use is a lip balm that I bought almost two years ago at Superdrug in London. It’s called “the little soothing tin”. I totally love it: it moisturises your dry lips and it gives you a cooling effect.


For my hair I found VO5’s “give me moisture” shampoo and conditioner and I really like them. Before I was using Garnier ecologic products that were good, but I think  that they are better for winter because they don’t moisturizing your hair and after a while I realized that my hair were really dry. So I tried these new products and I’m really satisfied: after the first time I used them I felt immediately the difference, my hair were incredibly soft and healthy. They have got an amazing fragrance that stays on your hair for a long time. I’m totally going to try new products by VO5. 


I’m also using the Bed Head’s “some like it hot” suggested to me by my hairdresser. He told me to put a little dose of product on my hair after coming out from the water, so the salt and the sun won’t ruined them. It seems like it works! I don’t use it every time because if you use it too much, it will leave you oily hair.



That’s it! If you want more information or you have some products to suggest me, go ahead and leave them in the comments.


In vacanza è molto importante avere dei prodotti per la cura di pelle e capelli, perché il sole e la salsedine possono disidratarli o addirittura rovinarli. Ecco a voi la mia routine di protezione:
Per la mia pelle uso sempre una crema idratante per il viso di FLA.MA con aloe e vitamina E. È adatta per le pelli sensibili e secche, quindi è perfetta per l’estate. La applico al mattino dopo essermi lavata il viso  e la sera prima di andare a dormire.
Per la spiaggia uso una crema di Just, resistente all’acqua, protezione 30 contro raggi UVB e UVA. Sinceramente la utilizzo ogni volta che metto piede fuori casa perché qui il sole è davvero forte e la applico anche sul viso. Dopo la spiaggia e una bella doccia applico il doposole di Just con aloe e stella alpina, per idratare e tonificare la pelle. Non sono completamente soddisfatta della crema solare, ma il doposole è fantastico, lascia la pelle morbidissma e fresca.
Ogni volta che torno a casa dalla spiaggia mi pulisco il viso con le salviettine rinfrescanti  di St. Ives che uso anche per rimuovere il make up. Non mi piace la sensazione del sale sul viso, quindi lo tolgo con queste salviettine che mi lasciano il viso fresco, perfetto per le calde giornate estive. L’ultimo prodotto che utilizzo è un burrocacao che ho comprato circa due anni fa a Superdrug mentre ero a Londra. Si chiama “the little soothing tin”. Ne sono completamente innamorata: idrata le labbra secche e lascia un effetto rinfrescante.
Per i miei capelli ho trovato shampoo e balsamo “give me moisture” di VO5 e mi piacciono molto. Prima stavo utilizzando dei prodotti ecologici di Garnier che erano buoni, ma penso che siano più adatti all’inverno perché non idratano i capelli e dopo un po’ mi sono resa conto che i miei capelli iniziavano ad essere secchi. Quindi ho provato questi nuovi prodotti e sono molto soddisfatta: dopo il primo utilizzo ho subito sentito la differenza, i miei capelli erano incredibilmente morbidi e sani. Hanno una fragranza ottima che rimane sui capelli a lungo. Ho intenzione di provare altri prodotti di VO5. Sto anche utilizzando “some like it hot” di Bed Head che mi è stato consigliato da mio parrucchiere. Mi ha detto di applicare una piccola dose di prodotto sui miei capelli dopo essere uscita dall’acqua, così che il sale e il sole non li possano rovinare. Sembra che funzioni! Non lo uso tutti i giorni perché se lo si usa troppo rende i capelli oliosi.

Ecco qui! Se volete più informazioni o avete qualche prodotto da suggerirmi scrivete un commento.

No comments:

Post a Comment